Grants Manager
FHI 360
Beni Mellal, Morocco
il y a 21h

Grants Manager

FHI 360, a U.S.-based nonprofit organization, is seeking qualified candidates for the position of Grants Manager based in the Beni Mellal-Khenifra region of Morocco to support a planned USAID-funded project aimed at promoting the socioeconomic inclusion of marginalized groups in Morocco through the improvement and institutionalization of participatory governance, and the enhancement of business and livelihood opportunities, in the Region.

The Grants Manager will be responsible for the Project Grants Program to ensure the quality, timeliness and efficiency of the implementation of a fair and transparent system of grants and, subsequently, the implementation of program activities and their monitoring.

The manager will also ensure compliance with the standards of excellence and requirements specified by USAID and FHI 360.

Position Responsibilities

Under the supervision of the Director of the relevant department, the Grants Manager will have the following responsibilities :

Responsible for the collection, verification, compilation and filing of all documents related to open grants

Establishment of the grant management policy and development of the grant program to be applied for each initiative.

Ensures the efficient allocation of grant funds and the coordination of the implementation of grant programs

Conducts field visits to support the training of grantees

Ensures that deadlines for financial and narrative reports from recipients and USAID requests are met.

Coordinates the financial aspects with the Project Finance Manager.

Education and qualifications required

Bac+4 in finance and management or similar diploma.

At least five years of previous experience working in multiple grant management programs with USAID experience preferred or similar experience with another donor or nongovernmental organization.

Experience in the Middle East and / or North Africa is required, preferably in Morocco.

Experience with U.S. government rules and regulations regarding grants and contracts is required

Have an excellent ability to communicate in French, Arabic and English both orally and in writing.

The project is firmly committed to hiring qualified women, youth and disabled people whenever possible and would like to receive their CVs as well as those of other qualified individuals.

In order to submit your application, please go to the following web address :

ANNONCE DE RECRUTMENT

Projet de Développement socio-économique inclusif

Inclusive Socio-Economic Development Project (ISED)

Spécialiste de Gestion des Subventions

FHI 360, une organisation Américaine sans but lucratif, recherche des candidats qualifiés pour le poste de Spécialiste de Gestion des Subventions basé dans la région de Beni Mellal-Khenifra au Maroc pour soutenir un projet prévu financé par l’USAID visant à promouvoir l’inclusion socio-économique des groupes marginalisés au Maroc par l’amélioration et l’institutionnalisation de la gouvernance participative, et l’amélioration des opportunités d’affaires et de moyens de subsistance, dans la Région

Le gestionnaire des subventions sera responsable du Programme de Subventions du projet, pour assurer la qualité, la rapidité et l’efficacité de la mise en place d’un système équitable et transparent de subventions et, ensuite, la mise en œuvre des activités du programme et leur suivi.

Le gestionnaire s’assurera également du respect des normes d’excellence et des exigences spécifiées par l’USAID et FHI 360.

Responsabilités du Poste

Sous la supervision du directeur du département pertinente le Spécialiste de Gestion des Subventions endossera les responsabilités suivantes :

Responsable de la collecte, de la vérification, de la compilation et du dépôt de tous les documents relatifs aux subventions ouvertes

Mise en place de la politique de gestion de subvention ainsi que du développement du programme de subvention à appliquer pour chaque initiative

Veiller au bon fonctionnement de l’allocation des fonds de subvention et à la coordination de l’exécution des programmes de subvention

Effectuer des visites sur le terrain pour soutenir la formation des bénéficiaires de subvention

Assurer que les délais pour les rapports financiers et narratifs venant des bénéficiaires, et les demandes de l’USAID soient respectés.

Coordonner les aspects financiers avec le Finance Manager du projet

Education et qualifications requises

Bac+4 en finances et gestion ou diplôme similaire.

Au moins de cinq ans d’expérience antérieure de travail dans la gestion des subventions multiples avec l’USAID préférée ou une expérience similaire au sein d’un autre bailleurs de fonds ou organisation non-gouvernementale.

Expérience au Moyen-Orient et / ou en Afrique du Nord requise, au Maroc de préférence

Expérience avec les règles et réglementations du gouvernement des Etats-Unis en matière de subventions et de contrats est requise

Avoir une excellente capacité à communiquer en langues française, arabes et anglaise tant à l'oral qu’à l'écrit.

Le projet s est fermement engagé à embaucher des femmes, des jeunes et des personnes handicapés qualifiées dans la mesure du possible et voudrais recevoir leurs CVs ainsi que ceux d’autres personnes qualifiées.

Afin de soumettre votre candidature, veuillez-vous rendre à l’adresse Internet suivante :

This job posting summarizes the main duties of the job. It neither prescribes nor restricts the exact tasks that may be assigned to carry out these duties.

This document should not be construed in any way to represent a contract of employment. Management reserves the right to review and revise this document at any time.

FHI 360 is an whereby we do not engage in practices that discriminate against any person employed or seeking employment based on race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national or ethnic origin, age, marital status, physical or mental disability, protected Veteran status, or any other characteristic protected under applicable law.

FHI 360 fosters the strength and health of its workforce through a , professional development and policies and programs that support a healthy work / life balance.

Join our global workforce to make a positive difference for others and yourself.

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